05 January 2009

De helden van Guillaume

Guillaume (stiekem een beetje mijn grote held) is de vader van het reclamebureau Duval Guillaume. Hun insteek is dat creativiteit een bedrijf weer menselijk maakt. Machines hebben geen ideeën.

Duval Guillaume werd opgericht in België op 19 februari 1996 door commercieel talent André Duval en prijswinnend copywriter Guillaume Van der Stighelen.

Ik vernam uit goede bronnen dat Guillaume al lang liep te jammeren over het schrijven van een boek. Nu is dat boek eindelijk op de markt, het heet: Maak van je merk een held.

Guillaume vind dat je al zou moeten weten dat het ontstaan van merken een natuurlijk proces is. Met of zonder marketing en reclame, merken ontstaan toch. Omdat mensen graag bevestiging willen van hun keuze en die zoeken bij gelijkgestemden. Je moet de natuurlijkheid van dat proces doorgronden om het in je voordeel te laten verlopen.

“Today it is not enough to be a champion, you must also look like a champion, talk like a champion and act like a champion.” Dat zou Carl Lewis ooit gezegd hebben. Het komt er op neer dat het niet volstaat een uitzonderlijk product te maken. Het moet er ook straf uitzien en er hoort een goed verhaal bij.

De blogsite www.heldenmerk.be verteld meer over de inhoud van het boek en Guillaume zelf gaat er de dialoog aan met zijn lezers. Je kan op de website een vraag stellen aan Guillaume. Er zijn slechts twee voorwaarden aan verbonden: de vraag moet moeilijk genoeg zijn én je moet ze stellen in een korte video.

Dat deed ik dan maar gisteravond, toen ik (weeral) niet slapen kon. "Ik had graag geweten welk merk jou grote held is, en waarom."



Lees het antwoord van Guillaume op de site Held en Merk

No comments:

Post a Comment